نکات مهم برای خرید سوغاتی در سفر

خرید هدیه در سفر

مردم عاشق دریافت هدیه از طرف کسانی هستند که به تازگی از سفر بازگشته اند مخصوصا سفرهای خارج از کشور، زیرا سوغاتی از دیگر کشورها می تواند هیجان انگیزتر و جدیدتر باشد. خرید هدیه برای خود شخص نیز همراه با ماجراجویی است اما اینکار نیز روش های خاص خود را دارد.


> صنایع دستی

 هدیه ای از مردم بومی که خاص آن کشور است و به دست مردم محلی درست شده است را خریداری کنید. این هدایا هم خیلی با ارزش هستند و هم می تواند برای شخص بسیار خاص و هیجان انگیز باشد. از این طریق به مردمان محلی آن کشور نیز کمک کرده اید.

 نکات مهم برای خرید سوغاتی در سفر


> هدیه شکستنی

 در خرید هدیه دقت کنید که شکستنی نباشد. اجناسی مانند: مجسمه، ظروف شیشه ای و گلدان شکستنی هستند و در رفت و آمد و هواپیما در جابه جایی ها ممکن است به آن آسیب برسد و بشکند. پس در خریدهدیه معقولانه عمل کنید تا همه ی زمان خود را صرف نگهداری و توجه به آن نکنید.


طلا و جواهرات بومی 

طلا و جواهر جزء هدایایی می باشد که می توان روزانه و در مناسبتهای خاص از آن استفاده کرد و دارای ارزش بسیاری هم هست. هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که جواهرات تقلبی خریداری نکنید. مطمئن هم شویدکه طرف مقابل حساسیتی نسبت به ان نداشته باشد.

نکات مهم برای خرید سوغاتی در سفر


> رعایت قوانین در خرید هدیه 

باید به این مورد هم توجه کنید که آوردن آن شی در هواپیما و یا کشتی ممنوعیتی نداشته باشد و خلاف قوانین و مقررات نباشد. مثلا محدودیتهایی در رابطه با مواد غذایی و مواد بهداشتی وجود دارد که باید آنها را به خوبی بدانید.


نکات درباره چگونگی گرفتن سوغاتی:

هدیه را متناسب با سن گیرنده ی آن انتخاب کنید.-به اندازه ی کافی هدیه خریداری کنید. زیرا با خرید بیش از حد در فرودگاه با داشتن اضافه بار دچار مشکل خواهید شد و با خرید کم ممکن است کسی را دلخور کنید که به یاد او نبوده اید. برای خرید هدیه نیاز به صرف هزینه ی زیاد نیست، حتی یک هدیه ی کوچک هم می تواند شخص را خوشحال کند. دقت کنید هدیه ها بزرگ و جاگیر نباشند. وسایلی که به عنوان هدیه خریداری می کنید نباید خلاف قوانین یک کشور باشد تا شما را دچار مشکل کند.